Registrere service

Feil med produkt:
Om du har problemer med et produkt som er kjøpt hos Infografikk kan du sende inn produktet til vårt serviceverksted. Velg knappen «Feil på produkt» under og følg trinnene.

Andre henvendelser:
Har du andre tekniske problemer tilknyttet programvare eller en av våre tjenester som f.eks mailhosting, server eller lignende velger du «Feil på tjeneste/system».

Alternativer for Innlevering av produkt

Over kan du registrere saken din til service. Underveis får du spørsmål om hvordan du ønsker å levere produktet til service, under finner du informasjon om dine alternativer:

 

  • Innlevering butikk
    Du kan registrere din servicesak på internett og ta med deg produktet til vår butikk på Sørlietorget i Sarpsborg (Adresse: Sørlietorget 94, 1711, Sarpsborg) Husk å ta med deg kvittering.

 

  • Sending med post
    Send produktet til service med posten - "bedriftspakke dør-til-dør". (Adresse: Infografikk, Hundskinnveien 94, 1711, Sarpsborg) Husk at Infografikk ikke er ansvarlig for skader under frakt, så du må pakke produktet godt inn i egnet emballasje. Husk å merke pakken med "Serviceverksted" med tilhørende serviceordre-nummer.

 

  • Henting med bud (Kun bedriftskunder i Oslo-området)
    Vår budbil henter produktet hos din bedrift. Dette er forbeholdt for kunder som har handlet produktet hos Infografikk. Husk at Infografikk ikke er ansvarlig for skader under frakt, så du må pakke produktet godt inn i egnet emballasje. Husk å merke pakken med "Serviceverksted" med tilhørende serviceordre-nummer.
Husk før innlevering av produkt

Før produktet leveres til service anbefaler vi:

  • Ta backup (Infografikk er ikke ansvarlig for tap av data.)
  • Ta med/Send med kvittering
  • Slå av «Finn min iPhone/iPad» (Krav fra Apple for å muliggjøre feilsøking og reparasjon)

 

Vi minner om at følgende ikke dekkes av garanti/reklamasjonsvilkår:

Feil som ikke dekkes er slagskader, væskeskader, feil som følge av overspenning, tidligere uatoriserte reparasjoner, eller feil i programvare. Dersom feil ikke dekkes på grunn av nevnte feil – vil feilsøking belastes kunde. For å unngå unødvendig gebyr, oppfordrer vi at kundene sjekker/utfører følgende før innlevering til service:

  • Gjenoppretter enheten som ny (Programvarefeil dekkes ikke)
  • Se over at enheten ikke har bulker, sprekker i glass og lignende.
Prisliste Apple-service (Priser ink mva)
Swap og skjermbytte for iOS-produkter

Vi tilbyr mulighetene for Swap og skjermbytte. Ved skjermbytte er det viktig at rammen er intakt slik at det er mulig å gjennomføre bytte av skjermen. Er enheten skadet i rammen eller knust slik at skjermbytte ikke er mulig er Swap det andre alternativet. En Swap-enhet er en utbytteenhet hvor hele enheten blir byttet ut.

Skjermbytte kan ta ca. 2 uker. Ved Swap så er det estimert ca. 4-5 virkedager omleveringstid.

Formelt prisoverslag til forsikring

 Trenger du et skriv til forsikringsselskapet ditt, kan du be om et formelt prisoverslag. Vi utfører en diagnostikk av produktet, og gir en beskrivelse på hva som må repareres samt kommer med konkrete kostnader for utbedring. Dette er en betalt tjeneste, se prisliste for utarbeidelse av formelt prisoverslag for din enhet.

 

Utlånsenheter / Utleie når enhet er på verksted

 

Skal din enhet sendes inn til vårt serviceverksted kan du forhøre deg om mulighetene for å låne, eventuelt leie en enhet i mellomtiden.

For privatkunder:
Butikken har iPhone-låneenheter som kunder kan få låne ved garanti/reklamasjonssaker hvor servicetiden tar lenger enn 7 dager å utbedre. Ved innsending av telefon for Swap eller andre problemstillinger, kan man leie utlånsenhet for 250,- kroner ink mva i serviceperioden. 

Vi tar forbehold om at alle våre enheter kan være utlånt og vi kan ikke garantere at vi har tilsvarende enhet som den du leverer inn til service.

For bedriftskunder:
Ta kontakt med deres kontaktperson for nærmere informasjon.

 

 

Hvorfor velge autorisert serviceverksted

Infografikk er Apple-autorisert tjenesteleverandør. Denne statusen kjennetegner selskaper som er autorisert for å levere reparasjonstjenester til alle Apple-kunder, og som er i stand til å levere eksepsjonelt god kundeservice i henhold til de høyeste standardene i markedet. Som kunde, finnes det en rekke fordeler ved å benytte et autorisert verksted til reparasjon av Apple-produkter.

 

Originale deler

Autoriserte tjenesteleverandører mottar originaldeler direkte fra Apple. En del er original dersom den kommer med Apples eget delenummer. Dette betyr at alle komponenter benyttet til reparasjoner hos oss holder samme høye standard som det opprinnelige produktet.

 

Omfattende produktkunnskap

Tjenesteleverandørene har tilgang til omfattende informasjon om produkter, reparasjoner, service, demontering, problemløsing og oppgradering, som gjør at teknikere til enhver tid besitter den nødvendige kompetansen for reparasjon av alle Apples produkter.

 

Sertifisere teknikere

Infografikk benytter sertifiserte teknikere til diagnostikk, reparasjon og eventuelle oppgraderinger av dine produkter. En slik sertifisering krever både bestått programvare- og maskinvareprøve ved et autorisert Prometric Testing Center, og fornyes på årlig basis gjennom resertifiseringsprøver.

 

Garanti/reklamasjon

Et produkt har enten to eller fem års reklamasjonsrett ved forbrukerkjøp og to år ved næringskjøp, med mindre annet er avtalt. Apples produkter har i tillegg ett års garanti i Norge. Uautoriserte inngrep vil automatisk diskvalifisere et produkt fra garanti, i tillegg til at man i de fleste tilfeller vil stille langt svakere ved en eventuell reklamasjon på produktet. Ved å benytte et autorisert serviceverksted vil man beholde garantien og stille sterkere ved en eventuell reklamasjon.

 

Reparasjonsprogram

Fra tid til annen dukker det opp programmer for utskifting og utvidet reparasjonsdekning. Som autorisert tjenesteleverandør skal Infografikk til enhver tid ha oversikt over disse programmene, og tilbyr i en del tilfeller utbytte av den defekte delen på stedet.

Kontaktinfo Apple, Xerox, Epson ++

Apple
Tlf 81500158
Nettside

Xerox
Tlf 815 00 308 (For maskiner med service-kontrakt)
Nettside

Epson
Tlf: 81535180
Nettside

OKI
Tlf: 63893600
Nettside