Bytte og retur

Vi håper at du alltid blir fornøyd med varene, men skulle du angre på kjøpet ditt har du 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende angrerettlov.

Returner hele eller deler av bestillingen

Senest innen 14 dager etter at du har mottatt sendingen må du gi beskjed til oss om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Dette kan enklest gjøres via Meldinger på ordrebekreftelsen eller på e-post til nettbutikk@infografikk.no. Vi anbefaler at du legger ved sporingsnummer slik at vi kan følge med på når den ankommer hentested.

Returadresse

Returer sendes til:
Infografikk AS, Att: Nettbutikk, Hundskinnvn. 94, Sørlie-torget, 1711 Sarpsborg

NB! Returpakker bør sendes som servicepakke, helst Norgespakke, som er søkbar og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post, og postgangen vil ta lengre tid.

Bytte/returnere varer i butikk

Har du handlet i nettbutikken kan du dra til en Infografikk-butikk og bytte produktet. For å bytte eller returnere varer må du ta med ordrebekreftelsen eller kvittering som inneholder ordrenummer. Husk at merkelapper ikke må være fjernet fra produktet, samt at emballasje må være intakt.

Bytte/returnere varer ved å sende til nettbutikken

Dersom du ønsker å returnere din ordre via post, vil du få tilbakebetalt kjøpesum og porto du har betalt ved bestilling. Du må selv dekke returporto.

Du må levere varen i originalemballasjen og i samme stand som den var ved mottakelse.

Tilbakebetaling

Tilbakebetaling skal finne sted innen 4-7 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg til samme betalingsmiddel som ble brukt ved kjøpet. Det utbetales ikke kontant i våre butikker.

Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler som for retur.

Angrerett

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så har du krav på hele kjøpesummen og frakt tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil Infografikk AS gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt tilbakebetales.

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du gi beskjed innen fristens utløp. Du kan melde fra til en av våre butikker, til nettbutikk@infografikk.no eller du kan kommunisere din retur via ordrebekreftelsen på infografikk.no. Dersom pakken ikke blir hentet vil den bli behandlet som uavhentet (se eget avsnitt for uavhentede pakker).

Angrerettskjemaet får du tilsendt med leveringsbekreftelsen på e-post eller du kan laste det ned her: Angreskjema

Etter at du har gitt beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten har du ytterligere 14 dager på deg til å sende varen i retur.

Angreretten gjelder ikke for:

  • Spesialbestilte varer eller produkter med tilpasset konfigurasjon / spesifikasjon.
  • Forseglede varer hvor forsegling er brutt etter levering og produkter som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker (for eksempel, men ikke begrenset til lydprodukter som benyttes i øret).

Returpakker bør sendes som servicepakke, helst Norgespakke, som er søkbar og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post, og postgangen vil ta lengre tid.

Gebyr ved uavhentede pakker

Husk at du må hente pakken din innen 14 dager! Etter det sendes varene i retur.

Om du ikke henter pakken innen oppgitt dato slik at den blir returnert til oss, vil du bli belastet med et gebyr på kr. 350. Dette gjelder også dersom om du har hatt gratis frakt på din bestilling, da Infografikk må betale fraktomkostninger for alle pakker som blir sendt/returnert. Du får ikke et ekstra gebyr på varer som er hentet og returnert med angrerettskjema.

Reklamasjon

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Du kan melde fra om feil og mangler ved produktene i en av våre butikker eller til nettbutikk@infografikk.no. Andre alternative kontaktmåter finner du her.

Ellers gjelder våre Generelle betingelser og Salgsbetingelser på alle salg utført på infografikk.no eller i våre butikker.

Top