Velkommen til nye infografikk.no
Les mer

Det nyeste fra Apple til

fast månedspris

EASY er den enkleste måten å handle Apple-produkter på. Du betaler en fast månedspris, og etter 24 måneder kan du oppgradere til et nytt produkt.

Den enkleste måten å handle Apple-produkter på.

Betal 0,- i dag

Du betaler ingenting her og nå. Den første fakturaen kommer etter en måned.

Fast månedspris

Hver måned får du en fast månedspris på ditt nye Apple-produkt. Du kan også legge til tilbehør i avtalen.

Bytt til nytt

Etter 24 måneder oppgraderer du kostnadsfritt til et helt nytt produkt.

Om du ønsker å beholde produktet kan du selvsagt det.

Hva er Easy og hvordan fungerer det i praksis?

Easy er en finansieringsløsning som lar deg handle Apple-produkter som Mac, iPhone, iPad og Apple Watch til fast månedspris. Du betaler 0,- kroner ved kjøp og forholder deg kun til den faste forutsigbare månedsprisen. Ingen innskudd, ingen overraskelser. Enkelt, ikke sant?

Så hvordan fungerer avtalen?

Du tegner en avtale på 12, 24 eller 36 måneder på enten Mac, iPhone, iPad eller Apple Watch til fast månedspris. Det er du som eier produktet, men har rett til å bytte produktet ved å selge det tilbake til Infografikk etter avtalt periode. Da kan du oppgradere til nytt produkt hos Infografikk, slik at du alltid har den nyeste teknologien på markedet.

Om du ikke ønsker å oppgradere til nytt produkt når avtaleperioden er ferdig, beholder du produktet uten andre forpliktelser.

Bytt til nytt

Når perioden er over leverer du enkelt tilbake det gamle produktet og velger ditt nye produkt. Helt EASY.

Laster priseksempler...

Tilbehør kan inkluderes i avtalen

Med Easy kan du fritt velge tilbehør til ditt nye produkt. Det vil si at du enkelt kan legge til for eksempel deksel, skjermbeskytter, AppleCare+ og annet relevant tilbehør som du ønsker deg som en del av avtalen.

Tilbehøret blir en del av den faste månedsprisen, så du forholder deg kun til den ene faste månedsprisen, uansett hvor mange produkter som legges til.

Etter avtaleperioden er ferdig har du betalt ferdig tilbehøret, men i motsetning til hovedproduktet slipper du å bytte inn produktet, tilbehøret er ditt til odel og eie.

Ekstra trygghet med AppleCare+

Med AppleCare+ får du en forsikring som gir deg teknisk support og maskinvaredekning fra Apple, inkludert et ubegrenset antall skader som følge av uhell.

Det er også mulig å kjøpe med dekning for tyveri og tap - slik at du er trygg i hele Easy-perioden. Om du ønsker AppleCare+ legger du til dette i handlekurven og får dette som en del av den totale månedsprisen.

Slik kommer du i gang med EASY

Det er superenkelt med Infografikk EASY. Slik kommer du i gang raskt.

Med Infografikk EASY er det enkelt å oppgradere til den nyeste teknologien. EASY er innskuddsfritt og du kan velge mellom iPhone, Mac, iPad og Apple Watch, samt alt det tilbehøret du måtte ønske.

Når du har funnet hovedproduktet du ønsker ser du bare etter den mørke knappen hvor det står "Kjøp med EASY". Knappen viser også månedsprisen. Månedsprisen er basert på innbytte etter 24 måneder, men i handlekurven kan du også velge 12 eller 36 måneder.

Når du velger "Kjøp med EASY" legger produktet seg i handlekurven som vanlig, men vi aktiverer EASY for deg slik at du kan se den totale månedsprisen i handlekurven. Du kan fortsette å handle, og du kan legge til både nye hovedprodukter og tilbehør. Handlekurven vil alltid vise oppdatert månedspris etterhvert som du legger til nye produkter.

EASY er en ypperlig måte å få med seg tilbehør som deksel, skjermbeskyttelse, adaptere og mye mer. Og kanskje viktigst av alt - AppleCare+. Da er du også sikret mot uhell.

Tilbehøret du legger til er vanskelig å gi videre til ny eier etter at det har blitt brukt, og derfor blir tilbehøret ferdig nedbetalt når hovedproduktet kan byttes. Det betyr at du ikke leverer tilbake tilbehøret.

Når du er inne i handlekurven kan du endre bytteperioden. Ombestemmer du deg og heller ønsker å betale hele summen for produktene er det bare å slå av EASY.

Alt du lurer på om Infografikk EASY

Eierskap

Ingen av delene! Infografikk EASY er et produktabonnement og et finansieringsprogram fra våre samarbeidspartnere Fairown og Resurs Bank. Det gir deg muligheten til å bytte et produkt til et annet.

I praksis er det som å ha et abonnement på de til enhver tid beste og siste produktene fra Infografikk. Du velger produkter, tilbehør og AppleCare+, og betaler en fast månedspris. Etter avtalt periode får du mulighet til å bytte ut produktene. Du kan da velge for eksempel en nyere iPhone, eller bytte til en iPad om du har kommet frem til at dette passer deg bedre. Dette kaller vi EASY.

Ja, du eier produktet. Men du må ta godt vare på produktet for å bytte det inn etter endt periode.

Ja. Det beste for miljøet er at du tar vare på emballasjen produktet kom i og bruker det for returen. Om du ikke har tatt vare på emballasjen kan vi sende deg nytt mot en kostnad.

Selvfølgelig! Det er jo ditt. Vil du ikke bytte inn produktet fortsetter du månedsbetalingen til hele restbeløpet er betalt.

Ja, du kan når som helst betale restbeløpet til Resurs Bank og dermed avslutte EASY-avtalen. Totalbeløpet blir da høyere enn kontantprisen. Det tilkommer ingen ekstra kostnader når du betaler på forhånd, sammenlignet med om du velger å beholde produktet etter 24 måneder. Nøyaktig beløp som skal betales oppgis av Resurs Bank.

Vær oppmerksom på at du kun kan betale totalbeløpet, altså lånebeløpet hos Resurs Bank, og dermed avslutte ditt EASY-abonnement. Du kan ikke forhåndsbetale den månedlige kostnaden for selve abonnementet, eller forskuddbetale for alle 24 månedene som et engangsbeløp.

Når du benytter EASY på et produkt, skal det returneres til oss med de samme spesifikasjonene som ved kjøp.

Ja, det kan du, siden du eier enheten. Du er ansvarlig for å betale månedsavgiften. Hvis du selger eller gir bort enheten, kan du bestemme om du vil si opp låneavtalen ved å nedbetale resterende beløp som en engangsbetaling eller fortsette å betale månedsbeløpet frem til utløpet av avtaleperioden.

Betaling

Du får en faktura med konto- og KID-nummer hver måned. Fakturaen kommer den 10. hver måned i Digipost og ca. den 15. hvis du vil ha den i postkassa. Du finner også fakturaen på Min Side hos Resurs Bank.

Du kan når som helst se dine fakturaer ved å logge inn med Bank-ID hos Resurs Bank. Bruk denne linken: https://www.resursbank.no/logg-inn og klikk deretter på "Mine sider"-knappen for å velge innloggings- og verifiseringsmetode.

Ja. Resurs Bank gjør en kredittvurdering når du fullfører bestillingen din.

Det avhenger av hvilket produkt og eventuelle tilbehør du har lagt til i EASY-handlekurven. Totalsummen ser du før du bekrefter bestillingen.

Det er den summen du har igjen å betale, om du velger å ikke bytte produktet ditt. Totalbeløpet blir da høyere enn kontantprisen. Nøyaktig hvor mye du skal betale står angitt før du bekrefter din bestilling.

Det kommer an på hvilket produkt du har valgt. Dato for når produktet er nedbetalt vises før du bekrefter bestillingen din i kassa. Der ser du også om det går an å bytte produktet til et annet etter endt periode. Det varierer nemlig fra produkt til produkt.

Den effektive renten varierer avhengig av produkt. Du betaler kun den angitte månedlige kostnaden for produktene du har valgt i abonnementet, ingen andre kontraktsgebyrer kommer i tillegg så lenge betalingsplanen følges.

Velger du derimot å beholde produktet istedenfor å bytte betaler du den avtalte månedskostnaden i noen måneder til. Totalbeløpet blir da høyere enn kontantprisen. Nøyaktig hvor mye du skal betale står angitt før du bekrefter din bestilling.

Priseksempel: Kredittavtale kr 10 000 o/36 mnd, kr 326/mnd, kostnad kr 1 725, totalt kr 11 725, Eff. rente 11,18%.

For at du skal kunne bytte produktet etter endt periode må du forholde deg til den avtalte månedskostnaden. Men du kan nedbetale restbeløpet, altså den totale lånekostnaden hos Resurs Bank, når du vil. Det tilkommer ingen ekstra kostnader når du nedbetaler på forhånd, sammenlignet med om du beholder produktet etter endt periode. Den nøyaktige summen å betale oppgis av Resurs Bank.

Vi gjør oppmerksom på at du kun kan nedbetale det totale restbeløpet, altså lånesummen hos Resurs Bank, og dermed avslutte ditt EASY-abonnement. Du kan ikke forhåndsbetale månedskostnaden for selve abonnementet eller forhåndsbetale for alle månedene som et engangsbeløp.

Nei. Minimumsavgiften må alltid betales.

Faktura

Nei. Resurs Bank sender fakturaen til deg via Digipost. Du kan også finne fakturaen på "Mine sider" hos Resurs Bank. Du kan imidlertid legge opp et fast trekk i nettbanken din.

Du får ikke faktura på mail. Resurs Bank sender til din Digipost (https://www.digipost.no/) eller i posten. I tillegg kan du se fakturaene ved å logge deg inn hos Resurs Bank her (https://www.resursbank.no/logg-inn).

Du kan enten sende mail til kundetjeneste@resursbank.no eller ringe 22 56 37 33.

Avtaleperioden

Du kan når som helst nedbetale restbeløpet til Resurs Bank og dermed avslutte din EASY-avtale. Totalbeløpet blir da høyere enn kontantprisen. Det tilkommer ingen ekstra kostnader når du nedbetaler på forskudd, sammenlignet med om du beholder produktet etter 24 måneder. Nøyaktig beløp som skal betales oppgis av Resurs Bank.

Vær oppmerksom på at du kun kan betale totalbeløpet, altså lånebeløpet hos Resurs Bank, og dermed avslutte ditt EASY-abonnement. Du kan ikke forhåndsbetale månedskostnaden for selve abonnementet, eller forhåndsbetale for alle 24 månedene som et engangsbeløp.

Nei, avtalelens lengde er knyttet til den tidsperioden som angis ved kjøp. Ønsker du en annen avtaleperiode må du sette sammen en ny produktpakke.

Hvis enheten blir skadet påvirker ikke det verdien av månedsbetalingen. Hvis du kjøper ut enheten og betaler frem til slutten av avtaleperioden forblir beløpet det samme.

Hvis du bytter inn enheten etter 12, 24 eller 36 måneder vil enhetens tilstand og skadeomfang vurdert. Dette kan påvirke summen enheten kjøpet tilbake for fra deg. Hvis enhetens tilstand er utover normal slitasje, kan restverdien justeres ned og du må dekke differansen. Du vil bli varslet om resulatet av inspeksjonen, og du kan bestemme ut fra informasjonen som gis.

Kun Apple-autoriserte serviceverksted kan utføre reparasjon og service på enheten.

Dersom enheten ikke kan repareres må du fortsette den månedlige betalingen frem til slutten av låneavtalen (varighet avhenger av den valgte enhet). Du har også mulighet til å betale ned det utestående beløpet som en engangsbetaling.

Returprosessen

Dette er en periode med betalinger, hvor du etter perioden kan bytte enheten til en ny. Perioden kan være 12, 24 eller 36 måneder, avhengig av produkt og ditt valg når du bestiller EASY. I løpet av fornyelsesperioden tilsvarer de gjenværende månedlige betalingene restverdien av eheten. Dette beløpet betales til banken av Fairown på dine vegne ved innbytte av enheten.

Du vil motta et fornyelsestilbud én måned før tidspunktet for fornyelse. Du velger da hvilken enhet du ønsker å bytte til, og inngår en ny EASY-avtale. Ved levering av den nye enheten kan du returnere den brukte enheten og med det innfri låneforpliktelsen. I så fall organiserer Fairown, Infografikks godkjente partner, tilbakekjøpet av den brukte enheten og betalingen av de resterende månedsbeløpene på dine vegne direkte til banken.

Enheten kan kun fornyes etter den avtalte perioden. Den avtalte perioden kan være på 12, 24 eller 36 måneder, avhengig av hva du valgte når du inngikk avtalen.

Ja, du kan fornye når som helst etter av hovedperioden er over. Den avtalte perioden kan være på 12, 24 eller 36 måneder, avhengig av hva du valgte når du inngikk avtalen.

Du kan fortsette å betale det månedlige beløpet frem til lutten av EASY-avtalen.

Enheten må oppfylle følgende kriterier ved retur:

  • Ingen fysiske skader (inkl. skjerm) eller vannskader,
  • enheten slås på og forblir på;
  • enheten har ingen manglende deler, eks. skruer, SIM-skuff eller tastaturtaster;
  • ladeporten er ikke skadet;
  • alle funksjoner på enheten fungerer;
  • "Hvor er?"-funksjonen er slått av;
  • den er logget ut fra iCloud;
  • ingen reparasjoner er utført av uautoriserte

Et spesialisert og autorisert firma vil vurdere enhetens tilstand. Hvis enheten returneres via post, vil den bli vurdert av Fairowns partnerselskap. Det kan være forskjeller avhengig av produktkategori, som vil bli informert om ved fornyelse.

Fairown og deres partnere er ansvarlige for å finne ny eier av enheten. Avhengig av enhetens tilstand, sendes den enten tilbake i sirkulasjon, brukes som reservedeler eller resirkuleres.

Ja, du kan velge å bytte ett produkt og betale restbeløpet for et annet. I praksis får du to ulike EASY-avtaler - ett for produktet du beholder og ett for det du oppgraderer. En ny kredittvurdering gjennomføres og en ny avtale opprettes hos Resurs Bank.

Det avhenger av produkttype. Riper og sprekker i skjermer er for eksempel noe som påvirker annenhåndsverdien sterkt, mens riper på en støvsuger er mindre problematiske og kan sees på som normal slitasje. Hva som gjelder for akkurat ditt EASY-produkt blir beskrevet i forbindelse med at returprosessen utarbeides.

Som en del av returprosessen vurderes det om produktet har en gjensalgsverdi. Hvis produktet er defekt eller har alvorlige skader, kan det hende du må betale hele saldoen. Uansett hjelper vi med å resirkulere det ødelagte produktet ditt.

Infografikk sin samarbeidspartner Fairown inspiserer produktet, sjekker at det fungerer som det skal og foretar eventuelle reparasjoner. Avhengig av utfallet vil produktet enten få et nytt hjem eller bli skrotet til fordel for reservedeler og gjenvinning.

Minst ett gratis fraktalternativ er tilgjengelig som en del av returprosessen.

For å være sikker på at ditt personvern blir ivaretatt anbefaler vi deg å slette alle personlige data og utføre en tilbakestilling av fabrikkinnstillingene. Infografikk sin samarbeidspartner Fairown vil også sørge for at enheten din er fullstendig tømt før den finner et nytt hjem.

Nei. Tilbehøret du har valgt, for eksempel deksel, mus og tastatur, har ingen saldo og betales i sin helhet etter endt periode. Disse beholder du selv om du bytter hovedproduktet.

Per nå får ca. 80% av alle returnerte produkter et nytt hjem. Øvrige brukes til reservedeler eller gjenvinnes.

Ja, når det er på tide å bytte returnerer du produktet og oppretter en ny EASY-avtale på det produktet du ønsker fra vårt EASY-sortiment. En ny kredittvurdering gjøres og en ny avtale opprettes med Resurs Bank.

Datasikkerhet

Et firma spesialisert på dette vil ta seg av vurdering og håndtering av enheten. Avhengig av enheten brukes forskjellige programmer, eks. Blancco Data Cleaner, Whitecanyon, Killdisk, etc. for å sikre fullstendig sletting av data. Vi anbefaler at du sletter data og gjenoppretter til fabrikkinnstillingene før du returnerer enheten.

Det er ikke mulig å gjenopprette slettede data.

Vi anbefaler alltid at du sletter alle data fra enheten før du returnerer den. Etter at enheten er returnert blir den gjenopprettet til fabrikkinnstillingene som også vil slette alle data automatisk. Prosessen blir administrert av et selskap som spesialiserer seg på dette. Databeskyttelsesavtaler eksisterer mellom alle partner i kontakt med personopplysninger.

Den beste garantien er å slette dataene selv før du returnerer enheten. Vi vil iverksette alle tiltak for å beskytte dataene og holde dem trygge.

Denne prosessen er på plass i henhold til GDPR, og du kan be om et varsel om sletting av personopplysninger.

Andre spørsmål

Blant annet iPhone, iPad, Mac og Apple Watch. Se etter EASY kjøpsknappen på produktsiden for å se om Infografikk EASY er et tilgjengelig betalingsaltnernativ.

Ja, du har 14 dagers åpent kjøp med EASY på nett fra du mottar ditt produkt.

For å kjøpe produkter med EASY må du ha fylt 19 år.

Nei. Du må identifisere deg med Bank-ID og avtalen med Resurs Bank blir stående i ditt navn.

Har du bestemt deg for å sende produktet tilbake, men allerede mottatt den første fakturaen, trenger du ikke betale den. Har du allerede betalt, sendes pengene tilbake til deg.

Hvis du unnlater å betale fakturaen fordi du har bestemt deg for å angre kjøpet, men blir ilagt et forsinkelsesgebyr av Resurs Bank når fakturaen forfaller, blir kravet automatisk slettet så snart Resurs Bank mottar oppsigelsen din fra oss.

Er du usikker på noe kan du alltid kontakte kundeservice, så hjelper vi deg.

Vi pauser betalingsplanen frem til du har mottatt en ny vare. Kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg!

Du eier produktet og er dermed ansvarlig for det. Vi anbefaler derfor at du velger AppleCare+ som kan legges til din EASY-avtale.

Selvfølgelig! Månedsbeløpet justeres automatisk når du kjøper et kampanjeprodukt.

Top