Webinar 29. okt: Sikring av Mac-brukeropplevelsen
Påmelding

Det nyeste fra Apple til

fast månedspris

EASY er den enkleste måten å handle Apple-produkter på. Du betaler en fast månedspris, og etter 24 måneder kan du oppgradere til et nytt produkt.

Den enkleste måten å handle Apple-produkter på.

Betal 0,- i dag

Du betaler ingenting her og nå. Den første fakturaen kommer etter en måned.

Fast månedspris

Hver måned får du en fast månedspris på ditt nye Apple-produkt. Du kan også legge til tilbehør i avtalen.

Bytt til nytt

Etter 24 måneder oppgraderer du kostnadsfritt til et helt nytt produkt.

Om du ønsker å beholde produktet kan du selvsagt det.

Hva er Easy og hvordan fungerer det i praksis?

Easy er en finansieringsløsning som lar deg handle Apple-produkter som Mac, iPhone, iPad og Apple Watch til fast månedspris. Du betaler 0,- kroner ved kjøp og forholder deg kun til den faste forutsigbare månedsprisen. Ingen innskudd, ingen overraskelser. Enkelt, ikke sant?

Så hvordan fungerer avtalen?

Du tegner en avtale på 12, 24 eller 36 måneder på enten Mac, iPhone, iPad eller Apple Watch til fast månedspris. Det er du som eier produktet, men har rett til å bytte produktet ved å selge det tilbake til Infografikk etter avtalt periode. Da kan du oppgradere til nytt produkt hos Infografikk, slik at du alltid har den nyeste teknologien på markedet.

Om du ikke ønsker å oppgradere til nytt produkt når avtaleperioden er ferdig, beholder du produktet uten andre forpliktelser.

Bytt til nytt

Når perioden er over leverer du enkelt tilbake det gamle produktet og velger ditt nye produkt. Helt EASY.

Laster priseksempler...

Tilbehør kan inkluderes i avtalen

Med Easy kan du fritt velge tilbehør til ditt nye produkt. Det vil si at du enkelt kan legge til for eksempel deksel, skjermbeskytter, AppleCare+ og annet relevant tilbehør som du ønsker deg som en del av avtalen.

Tilbehøret blir en del av den faste månedsprisen, så du forholder deg kun til den ene faste månedsprisen, uansett hvor mange produkter som legges til.

Etter avtaleperioden er ferdig har du betalt ferdig tilbehøret, men i motsetning til hovedproduktet slipper du å bytte inn produktet, tilbehøret er ditt til odel og eie.

Ekstra trygghet med AppleCare+

Med AppleCare+ får du en forsikring som gir deg teknisk support og maskinvaredekning fra Apple, inkludert et ubegrenset antall skader som følge av uhell.

Det er også mulig å kjøpe med dekning for tyveri og tap - slik at du er trygg i hele Easy-perioden. Om du ønsker AppleCare+ legger du til dette i handlekurven og får dette som en del av den totale månedsprisen.

Slik kommer du i gang med EASY

Det er superenkelt med Infografikk EASY. Slik kommer du i gang raskt.

Med Infografikk EASY er det enkelt å oppgradere til den nyeste teknologien. EASY er innskuddsfritt og du kan velge mellom iPhone, Mac, iPad og Apple Watch, samt alt det tilbehøret du måtte ønske.

Når du har funnet hovedproduktet du ønsker ser du bare etter den mørke knappen hvor det står "Kjøp med EASY". Knappen viser også månedsprisen. Månedsprisen er basert på innbytte etter 24 måneder, men i handlekurven kan du også velge 12 eller 36 måneder.

Når du velger "Kjøp med EASY" legger produktet seg i handlekurven som vanlig, men vi aktiverer EASY for deg slik at du kan se den totale månedsprisen i handlekurven. Du kan fortsette å handle, og du kan legge til både nye hovedprodukter og tilbehør. Handlekurven vil alltid vise oppdatert månedspris etterhvert som du legger til nye produkter.

EASY er en ypperlig måte å få med seg tilbehør som deksel, skjermbeskyttelse, adaptere og mye mer. Og kanskje viktigst av alt - AppleCare+. Da er du også sikret mot uhell.

Tilbehøret du legger til er vanskelig å gi videre til ny eier etter at det har blitt brukt, og derfor blir tilbehøret ferdig nedbetalt når hovedproduktet kan byttes. Det betyr at du ikke leverer tilbake tilbehøret.

Når du er inne i handlekurven kan du endre bytteperioden. Ombestemmer du deg og heller ønsker å betale hele summen for produktene er det bare å slå av EASY.

Alt du lurer på om Infografikk EASY

Eierskap

Ja, produktet er ditt. Men du må passe godt på det for å kunne bytte det inn etter avtalt periode.

Ingen av delene! Infografikk EASY er både et produktabonnement og et finansieringsprogram fra våre partnere Fairown og Resurs Bank. Dette gir deg fleksibiliteten til å bytte et produkt med et annet.

I praksis fungerer det som et abonnement på de nyeste og beste produktene fra Infografikk til enhver tid. Du velger produktene, tilbehøret og AppleCare+, og betaler en fast månedlig pris. Etter en avtalt periode kan du oppgradere eller bytte ut produktene. Du kan for eksempel velge en nyere iPhone, eller bytte til en iPad hvis du finner ut at det passer deg bedre. Vi kaller dette EASY.

Ja. For miljøets skyld er det best at du beholder emballasjen produktet kom i og bruker den ved retur. Hvis du ikke har emballasjen, kan vi sende deg ny mot en avgift.

Ja, det kan du, siden du eier enheten. Du er ansvarlig for å betale månedsavgiften. Hvis du selger eller gir bort enheten, kan du bestemme om du vil si opp låneavtalen ved å nedbetale resterende beløp som en engangsbetaling eller fortsette å betale månedsbeløpet frem til utløpet av avtaleperioden.

Når du bruker EASY for et produkt, må det returneres til oss i samme tilstand som da det ble kjøpt.

Ja, du kan når som helst betale restbeløpet til Resurs Bank og avslutte EASY-avtalen. Totalbeløpet vil være høyere enn kontantprisen. Det påløper ingen ekstra kostnader ved forhåndsbetaling, sammenlignet med å beholde produktet etter 24 måneder. Resurs Bank oppgir det nøyaktige beløpet som skal betales.

Merk at du kun kan betale totalbeløpet, altså lånebeløpet hos Resurs Bank, og dermed avslutte EASY-abonnementet ditt. Du kan ikke forhåndsbetale den månedlige abonnementskostnaden eller betale alle 24 månedene på én gang.

Selvfølgelig! Det er ditt produkt. Hvis du velger å ikke bytte det inn, fortsetter du å betale månedsavgiften til hele restbeløpet er dekket.

Betaling

Ja, Resurs Bank utfører en kredittvurdering når du fullfører bestillingen din.

Den effektive renten varierer avhengig av produktet. Du betaler kun den angitte månedlige kostnaden for produktene du har valgt i abonnementet, og det påløper ingen ekstra gebyrer så lenge betalingsplanen følges.

Hvis du velger å beholde produktet i stedet for å bytte det, fortsetter du å betale den avtalte månedskostnaden i noen flere måneder. Totalbeløpet blir da høyere enn kontantprisen. Det nøyaktige beløpet du skal betale vises før du bekrefter bestillingen.

Priseksempel: Kredittavtale på kr 10 000 over 36 måneder, kr 326 per måned, kostnad kr 1 725, totalt kr 11 725, effektiv rente 11,18%.

Restbeløpet er summen du har igjen å betale hvis du velger å beholde produktet ditt i stedet for å bytte det. Totalbeløpet vil da være høyere enn kontantprisen. Det nøyaktige beløpet du skal betale vises før du bekrefter bestillingen.

Beløpet du betaler avhenger av hvilket produkt og eventuelt tilbehør du har lagt til i EASY-handlekurven. Totalsummen vises før du bekrefter bestillingen.

Du mottar en faktura med konto- og KID-nummer hver måned. Fakturaen kommer til Digipost den 10. i måneden og ca. den 15. hvis du ønsker den i postkassen. Du finner også fakturaen på "Min Side" hos Resurs Bank.

Du kan til enhver tid se dine fakturaer ved å logge inn med Bank-ID hos Resurs Bank. Bruk denne linken: https://www.resursbank.no/logg-inn og klikk på "Mine sider"-knappen for å velge innloggings- og verifiseringsmetode.

Nei, minimumsavgiften må alltid betales.

For at du skal kunne bytte produktet etter endt periode må du forholde deg til den avtalte månedskostnaden. Men du kan nedbetale restbeløpet, altså den totale lånekostnaden hos Resurs Bank, når du vil. Det tilkommer ingen ekstra kostnader når du nedbetaler på forhånd, sammenlignet med om du beholder produktet etter endt periode. Den nøyaktige summen å betale oppgis av Resurs Bank.

Vi gjør oppmerksom på at du kun kan nedbetale det totale restbeløpet, altså lånesummen hos Resurs Bank, og dermed avslutte ditt EASY-abonnement. Du kan ikke forhåndsbetale månedskostnaden for selve abonnementet eller forhåndsbetale for alle månedene som et engangsbeløp.

Dette avhenger av hvilket produkt du har valgt. Datoen for når produktet er nedbetalt vises før du bekrefter bestillingen din i kassen. Der kan du også se om det er mulig å bytte produktet til et annet etter avtaleperioden. Dette varierer fra produkt til produkt.

Faktura

Nei, Resurs Bank sender fakturaen til deg via Digipost. Du kan også finne den på "Mine sider" hos Resurs Bank. Det er imidlertid mulig å opprette et fast trekk i nettbanken din.

Du mottar ikke fakturaen på e-post. Resurs Bank sender den til Digipost (https://www.digipost.no/) eller i posten. Du kan også se fakturaene ved å logge inn hos Resurs Bank her (https://www.resursbank.no/logg-inn).

Du kan sende e-post til kundetjeneste@resursbank.no eller ringe 22 56 37 33.

Avtaleperioden

Nei, avtalelengden er knyttet til den perioden som er angitt ved kjøp. Hvis du ønsker en annen avtaleperiode, må du sette sammen en ny produktpakke.

Du kan når som helst betale restbeløpet til Resurs Bank og dermed avslutte din EASY-avtale. Totalbeløpet vil være høyere enn kontantprisen. Det påløper ingen ekstra kostnader når du betaler på forskudd, sammenlignet med om du beholder produktet etter 24 måneder. Nøyaktig beløp som skal betales oppgis av Resurs Bank.

Merk at du kun kan betale totalbeløpet, altså lånebeløpet hos Resurs Bank, og dermed avslutte ditt EASY-abonnement. Du kan ikke forhåndsbetale månedskostnaden for selve abonnementet, eller betale for alle 24 månedene som et engangsbeløp.

Hvis enheten blir skadet påvirker ikke det verdien av månedsbetalingen. Hvis du kjøper ut enheten og betaler frem til slutten av avtaleperioden forblir beløpet det samme.

Hvis du bytter inn enheten etter 12, 24 eller 36 måneder vil enhetens tilstand og skadeomfang vurdert. Dette kan påvirke summen enheten kjøpet tilbake for fra deg. Hvis enhetens tilstand er utover normal slitasje, kan restverdien justeres ned og du må dekke differansen. Du vil bli varslet om resulatet av inspeksjonen, og du kan bestemme ut fra informasjonen som gis.

Kun Apple-autoriserte serviceverksted kan utføre reparasjon og service på enheten.

Dersom enheten ikke kan repareres må du fortsette den månedlige betalingen frem til slutten av låneavtalen (varighet avhenger av den valgte enhet). Du har også mulighet til å betale ned det utestående beløpet som en engangsbetaling.

Returprosessen

Dette er en periode med betalinger, hvor du etter perioden kan bytte enheten til en ny. Perioden kan være 12, 24 eller 36 måneder, avhengig av produkt og ditt valg når du bestiller EASY. I løpet av fornyelsesperioden tilsvarer de gjenværende månedlige betalingene restverdien av eheten. Dette beløpet betales til banken av Fairown på dine vegne ved innbytte av enheten.

Du vil motta et fornyelsestilbud én måned før tidspunktet for fornyelse. Du velger da hvilken enhet du ønsker å bytte til, og inngår en ny EASY-avtale. Ved levering av den nye enheten kan du returnere den brukte enheten og med det innfri låneforpliktelsen. I så fall organiserer Fairown, Infografikks godkjente partner, tilbakekjøpet av den brukte enheten og betalingen av de resterende månedsbeløpene på dine vegne direkte til banken.

Det finnes minst ett gratis fraktalternativ som en del av returprosessen.

Enheten kan kun fornyes etter den avtalte perioden. Den avtalte perioden kan være på 12, 24 eller 36 måneder, avhengig av hva du valgte når du inngikk avtalen.

Ja, du kan fornye når som helst etter av hovedperioden er over. Den avtalte perioden kan være på 12, 24 eller 36 måneder, avhengig av hva du valgte når du inngikk avtalen.

Du kan fortsette å betale det månedlige beløpet frem til slutten av EASY-avtalen.

Enheten må oppfylle følgende kriterier ved retur:

  • Ingen fysiske skader (inkl. skjerm) eller vannskader,
  • enheten slås på og forblir på;
  • enheten har ingen manglende deler, eks. skruer, SIM-skuff eller tastaturtaster;
  • ladeporten er ikke skadet;
  • alle funksjoner på enheten fungerer;
  • "Hvor er?"-funksjonen er slått av;
  • den er logget ut fra iCloud;
  • ingen reparasjoner er utført av uautoriserte

For å sikre ditt personvern, anbefaler vi at du sletter alle personlige data og utfører en tilbakestilling til fabrikkinnstillinger. Infografikk sin samarbeidspartner Fairown vil også sørge for at enheten din er fullstendig tømt før den finner et nytt hjem.

Nei, tilbehøret du har valgt, som for eksempel deksel, mus og tastatur, krever ingen betaling ved slutten av avtaleperioden og kan beholdes selv om du bytter hovedproduktet.

Et spesialisert og autorisert firma vil vurdere enhetens tilstand. Hvis enheten returneres via post, vil den bli vurdert av Fairowns partnerselskap. Det kan være forskjeller avhengig av produktkategori, som vil bli informert om ved fornyelse.

Ja, du kan velge å bytte ut ett produkt og betale restbeløpet for et annet. I praksis vil du få to separate EASY-avtaler - én for produktet du beholder og én for det du oppgraderer. En ny kredittvurdering gjennomføres, og en ny avtale opprettes hos Resurs Bank.

Ved retur vurderes produktets gjensalgsverdi. Hvis produktet er defekt eller har alvorlige skader, kan det hende du må betale hele gjenværende saldo. Uansett vil vi hjelpe med å resirkulere det defekte produktet.

Ja, når det er tid for å bytte, returnerer du produktet og oppretter en ny EASY-avtale for det ønskede produktet fra vårt EASY-sortiment. En ny kredittvurdering gjennomføres, og en ny avtale etableres med Resurs Bank.

Fairown og deres partnere er ansvarlige for å finne ny eier av enheten. Avhengig av enhetens tilstand, sendes den enten tilbake i sirkulasjon, brukes som reservedeler eller resirkuleres.

For øyeblikket ender ca. 80% av alle returnerte produkter opp med å få et nytt hjem. De resterende brukes som reservedeler eller gjenvinnes.

Kravene varierer etter produkttype. For eksempel vil riper og sprekker i skjermer sterkt påvirke annenhåndsverdien, mens mindre riper på en støvsuger kan anses som normal slitasje. De spesifikke kravene for ditt EASY-produkt vil bli kommunisert i forbindelse med returprosessen.

Fairown, Infografikks samarbeidspartner, inspiserer produktet, sikrer at det fungerer som det skal, og utfører nødvendige reparasjoner. Avhengig av resultatet vil produktet enten få et nytt hjem eller bli resirkulert til reservedeler og gjenvinning.

Datasikkerhet

Et firma spesialisert på dette vil ta seg av vurdering og håndtering av enheten. Avhengig av enheten brukes forskjellige programmer, eks. Blancco Data Cleaner, Whitecanyon, Killdisk, etc. for å sikre fullstendig sletting av data. Vi anbefaler at du sletter data og gjenoppretter til fabrikkinnstillingene før du returnerer enheten.

Det er ikke mulig å gjenopprette slettede data.

Vi anbefaler alltid at du sletter alle data fra enheten før du returnerer den. Etter at enheten er returnert blir den gjenopprettet til fabrikkinnstillingene som også vil slette alle data automatisk. Prosessen blir administrert av et selskap som spesialiserer seg på dette. Databeskyttelsesavtaler eksisterer mellom alle partner i kontakt med personopplysninger.

Den beste garantien er å slette dataene selv før du returnerer enheten. Vi vil iverksette alle tiltak for å beskytte dataene og holde dem trygge.

Denne prosessen er på plass i henhold til GDPR, og du kan be om et varsel om sletting av personopplysninger.

Andre spørsmål

Blant annet iPhone, iPad, Mac og Apple Watch. Se etter EASY kjøpsknappen på produktsiden for å se om Infografikk EASY er et tilgjengelig betalingsaltnernativ.

Ja, kampanjer gjelder også for Infografikk EASY. Månedsbeløpet justeres automatisk når du kjøper et kampanjeprodukt.

Du må være minst 19 år gammel for å kunne bestille produkter med Infografikk EASY.

Nei, du må identifisere deg med Bank-ID, og avtalen med Resurs Bank vil stå i ditt navn.

Ja, du har en åpent kjøpsperiode på 14 dager fra du mottar ditt produkt med EASY når du bestiller på nett.

Dersom du bestemmer deg for å returnere produktet etter å ha mottatt den første fakturaen, trenger du ikke å betale den. Hvis du allerede har betalt, vil pengene bli tilbakebetalt til deg.

Hvis du unnlater å betale fakturaen fordi du har bestemt deg for å angre kjøpet, men blir ilagt et forsinkelsesgebyr av Resurs Bank når fakturaen forfaller, blir kravet automatisk slettet så snart Resurs Bank mottar oppsigelsen din fra oss.

Er du usikker på noe kan du alltid kontakte kundeservice, så hjelper vi deg.

Vi pauser betalingsplanen din inntil du har mottatt en ny vare. Kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg!

Du eier produktet og er dermed ansvarlig for det. Vi anbefaler derfor at du velger AppleCare+ som kan legges til din EASY-avtale.

Top